Laserterapi

Laser Terapi er en behandlingsform, som kan hjælpe mod symptomerne smerte eller funktionsnedsættelse.
Den er derudover unik til behandling af akutte – og kroniske skader, inflammation, arvæv og opheling.

Det er en behandlingsform, der øger den naturlige heling, ved at laserlyset trænger dybt ned i vævet og rammer den enkelte celle. Cellen bliver påvirket af den energi laserlyset har, og på den måde appellerer til kroppens naturlige reparationsmekanismer. Det forstærker helingsprocessen og styrker immunforsvaret. Laser Terapi er en behandlingsform der er smerte fri, og uden bivirkninger. Lyset stimulerer kun cellerne, og påføre ikke nogen form for smerte. Det øger blodcirkulationen og på den måde dæmper man den mulige inflammation der er på det ømme punkt.

Laser Terapi bruges ofte til at afhjælpe lidelser som:

• Nakke smerter
  • Slidgigt/Artrose
  • Indeklemnings-syndrom i skulder
  • Slimsæk betændelse / bursitis
  • Rheumatoid Artrit
  • Menisk skader
  • Musearm
  • Tennisalbue
  • Nervesmerter / neuropatiske smerter
  • Hælspore
  • Achillessene – betændelse og arvæv
  • Opheling

Behandlingslængde:

Behandlingen varer typisk nogle minutter og man vil ofte kun mærke lidt varme henover området. Effekten varierer fra individ til individ. Nogle vil opleve umiddelbar lindring, hvor andre først vil opleve lindring efter flere behandlinger. Det anbefales, at bruge laser efter kuldebehandling, da is forstærker lysets indtrængning og virkning i vævet.
Laser må ikke anvendes ved: graviditet, feber og infektionssygdomme, blødninger samt pacemaker.

Er din skade mindre end 3 måneder gammel, formodes det, at 2-6 behandlinger fordelt over 1-2 behandlinger om ugen, er nødvendigt før der mærkes bedring.

Er din skade mere end 3 måneder gammel formodes det, at 3-10 behandlinger fordelt over 1-2 behandlinger om ugen, før der mærkes bedring.

Hvordan virker laser:

Laser virker ved fotonisk lysenergi, som optages af cellemembranen og molekyler indeni cellen. Dette medfører en række af komplekse fysiologiske reaktioner. Det fotoniske lys stimulerer dannelsen af Adenosintrifosfat (ATP) energi. Energien medfører normalisering af cellestruktur- og funktion samt genopbygger vævsfunktionen. På klinikken anvendes Multi Radierende Laser, der har tre forskellige lysbølgelængder, hvilket medfører optimal effekt af behandlingen[/ve_infobox]

book tiden online hos Kiropraktorlystrup

Se filmen

Hvordan fungere laserterapi, og hvad er det?