Kiropraktor Lystrup Århus Baby Milas

Børnekiropraktor

Behandlingen er smertefri for barnet; faktisk slapper langt de fleste børn af og nyder at blive behandlet.

Alle børn er forskellige, og derfor er der ikke to forløb, der er ens. Nogle problemer kan løses ved én behandling, andre, som f.eks. et affladet baghoved, vil kræve et længere forløb.

Børn i alle aldre kan komme til kiropraktor og blive undersøgt og behandlet.

Typiske tegn på fejlstilling og dysfunktion af nakken eller ryggens led hos et spædbørn kan vise sig som:
Behandlingen af børn er mere blid end hos voksne og altid tilpasset det enkelte barn.
Det kræver ingen lægehenvisning at tage sit barn til kiropraktor.
Børn kan ligesom voksne få problemer med deres muskler og led. Hos spædbørn kan symptomerne komme til udtryk på mange måder.

• Utrøstelig gråd/koliksymptomer
  • Forstyrret søvn
  • Drejer altid hovedet til samme side eller skæv stilling af hovedet
  • Suttebesvær
  • savle/gylpe problematikker
  • Ligger i C-form
  • Træg mave
  • Favoritbryst ved amning
  • Skævhed i kraniet
  • Urolige og utilfredse børn
  • Kolik
  • Ligger meget med hoved bagover
  • Vil ikke ligge på maven
  • Tumle – hæmmet motorisk udvikling
  • Balance og koordinationsproblemer

Du kan måske undre dig over, at et spædbarn kan have funktionsforstyrrelser eller fejlstillinger i sin rygsøjle, men pladsen i livmoderen i den sidste del af graviditeten er så trang, at der kan opstå skæve belastninger på det ufødte barns led. Den lille baby nakke kan normalt godt tåle de store belastninger, den udsættes for ved en fødsel. Men udsættes nakken for et uhensigtsmæssigt træk eller vrid som ved kejsersnit, fødsel med sugekop eller tang, fødsel med ansigtet først, fødselsvægt over 4 kg eller ved en vanskelig skulderforløsning, hvor barnet kan udsættes for manuelt træk, kan der opstå funktionsforstyrrelser/ fejlstillinger i den øvre nakke, som kan medføre et KISS-KIDD syndrom. Det er vigtig at pointere, at der kan være andre årsager til KISS-KIDD symptomer. Derfor undersøger vi grundigt og henviser i tvivlstilfælde til egen læge eller sundhedsplejeske.

Et typisk behandlingsforløb kan se således ud se en lille video her:

Kiropraktor Lystrup Baby Milas på 1 måned